Italien

Bättre sent än aldrig har jag hört någon säga en gång... ;)
Jag har inte hunnit blogga något överhuvudtaget sen jag kom hem från Italien för snart 4 veckor sen.
Men nu har jag 1,5 timmar på mig innan Mirre kommer hit :)

Tänkte dra några hissar o dissar med semestern i Italien:
Dissar:
1. Speedos -
Finns fan inget äckligare! Vill man se ditt könsorgan så kan man fixa det på andra sett. Och dessutom, vad fan gör en 40/50- årig karl i stringbadbyxor!?
2. (Strand)Försäljare - När man ligger o halvsover i solen på stranden, inte fan orkar man glo på massa importerat skit som folk säljer. Blev så jävla trött på "looki-looki, nice price my lady"!
3. Surfittor - Visst de finns överallt o inte bara i Italien, men det var där jag råkade ut för två stycken. En italiensk tant som började härja på sitt språk fast hon fattade att jag inte förstog. Alltså gjorde hon det bara för att hon blev tillfredsställd av det eller något. 

Hissar:
1. Klimatet - Finns inget bättre än att vakna upp klockan 9 och kunna gå ner till havet och sola och bada direkt :) Att svettas så fort man rör på sig och att knappt kunna sova om natten pga. hettan, det är underbart :) Ska köpa hus i ett medelhavsland när jag har gift mig rikt, för det är där jag trivs som bäst!
2. Killarna - Nog för att italienare över lag är sliskiga, och att 50-åringar spanar in småtjejer som oss är oerhört äckligt. Men landet har också sina guldkorn :) Brunbrända o med bruna snälla ögon :)
3. Lättheten - Allt tas liksom med en större lätthet där nere än vad det görs här hemma. Problemen blir mindre och det mesta tas med en klackspark. Och folket är över lag mycket trevligare och öppnare :)



För mycket fler bilder kan ni besöka min bilddagbok och kolla 12 juli - 20 juli
http://stendal.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Sigrid

haha "looki-looki" så jobbigt :P Min kamerasladd är borta så har inte äns hunnit lägga in bilderna från italien på min bdb :(

2008-08-13 @ 12:34:10
URL: http://sigridlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0