Fick lust att skriva ihop en liten dikt :)

Hör dina tunga steg och en nyckel vridas om.
Jag sväljer hjärtat och känner mig helt tom.
Vet precis vad som kommer hända,
har inte en chans att vända.
Nacken blir stel och ögonen förblir slutna.
Mina ben viker sig och mina armar blir brutna.
Snälla du, släpp mig nu!
Har ej gjort dig något alls.
Så varför denna brännande smärta kring min hals?
Viker undan för ett slag,
låter dig utföra dina behag.
Hör långt borta hur du svär.
I förtvivlan undrar jag hur jag hamnade här.
Det smakar blod i mun,
fattar inte hur jag kunde vara så dum.
En sådan kjol kan man faktiskt inte ha.
Borde ha lyssnat på vad mamma sa.
Ångest och skuld fyller min nakna kropp.
Ser inte en enda gnista hopp.
Snälla låt mig gå,
men du hör inte på..
Ett agrt veck pryder dig i pannan,
kanske är jag för dig egentligen någon annan.
Sliter mig och gömmer mig under ett bord.
Men förgäves, du kommer bli dömd för mord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0