Dödsstraff?

Att frågan om dödsstraff ska få förekomma eller inte är tung.
Det märktes om inte annat idag då klassen blev delad på hälften och tvingade att hålla en debatt med ena halvan för- och andra halvan emot dödsstraff.
Självklart hamnade jag i gruppen som var för dödsstraff då jag egentligen är starkt emot :/
Så att stå och tala för en sak man egentligen föraktar är inte det lättaste.
Fick höra av mina motståndare att jag var dum i huvudet osv.
Något som är viktigt på sådana lektioner är att komma ihåg att allt är ett skådespeleri då man blir tvingad till det ena eller det andra.
Men min klass är omöjlig att disskutera med, det slutar alltid med personliga påhopp eller slag med 1-meterslinjaler...
Visste ni att 41 % av svenska befolkningen är för dödsstraff?
Brist på kunskap eller barmhärtighet skulle jag säga...
Fast o andra sidan, skulle någon mörda min familj tex. så skulle jag gärna se den personen död själv.

Kick-boxning idag med, det gick bra, jag fick ut min ilska :)
Nu är det plugg som gäller, fysikprov och engelska mini-uppstats!
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0