Ärlighet varar längst..

Det är oftast i de mindre roliga perioderna i ens liv som man märker vilka som är ens riktiga vänner.
De som finns där precis lika mycket som vanligt, trots att man är sur på allt och alla och är långt ifrån den glada roliga personen man annars kan vara.
Falska, eller ytliga vänner, som jag föredrar att kalla dem, finns bara där i glada stunder, eller i de stunder där du har hittat en fest som de vill hänga med på... Då är du plötsligt som deras bästis!
Jag har märkt vilka som är mina äkta vänner, och det är de som är ärliga mot mig. Ärlighet är något som jag verkligen uppskattar.
Men nu menar jag inte ärlighet i den sortens form att "usch vad ful du var idag, ser ju inte ut som att du har fått någon sömn i natt överhuvudtaget!" Utan snarare den egentligen självklara ärligheten som att kunna vara säker på att de inte går och snackar bakom din rygg.
Jag är glad att jag vet vilka jag kan lita på, ni är värda allt i världen! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

man lär sig helt enkelt :) <3

2008-09-26 @ 22:54:24
Postat av: // Stina

2008-09-26 @ 22:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0